50.000 såg Staffet-Vasan

50.000 såg på Stafett-Vasan direkt via kampanjsida och Facebook.
– Ett mycket lyckat samarbete mellan Vasaloppet och Ramirent. Otroligt att så många följde loppet på vår kampanjsida och på Facebook, säger Kenth Sturesson Ramirents marknadschef i pressmeddelandet.
Det var första gången Stafettvasan, ett av de mest populära loppen under Vasaloppets vintervecka, direktsändes. Sändningen varade i hela 8,5 timmar och nu finns utvalda klipp att se på stafettvasan.se.
Maskinuthyrningsföretaget Ramirent, värd och sponsor för loppet, producerar även hemsidan stafettvasan.se och stafettsidor på Facebook, Youtube, Flickr och Twitter.
Stafettvasan är ett motionslopp för femmannalag, ett lopp med glimten i ögat där arbetskamrater, kompisar och släktingar är med om en fantastisk upplevelse i det klassiska Vasaloppsspåret.  I år deltog 800 företagslag, en ökning med 100 lag från förra året!