Återvänder som marknadsdirektör

Lars Jungerth tillträder idag som marknadsdirektör för Canal Digital i Sverige. Han efterträder Karin Carlström och kommer närmast från Expert där han varit marknadschef de senaste tre åren. Tidigare har Lars Jungerth varit marknadsdirektör på Canal Digital under fyra år.

Den svenska TV-marknaden genomgår en spännande utveckling och Canal Digital står inför företagets största satsning någonsin. Under 2013 kommer en ny TV-plattform som ska lanseras i alla nordiska länder.

– Det är framförallt satsningen på framtidens TV-plattform som lockar mig tillbaka. Det är spännande utveckling som kommer att göra skillnad för konsumenterna och jag ser fram emot att vara en del av det, säger Lars Jungerth.

Vid sidan av rullande kampanjer och lanseringar av produktnyheter från Canal Digital närmaste tiden ligger ett stort fokus för marknadsarbetet på att, med övriga nordiska länder, lägga marknadsstrategi för kommande lansering av nya tv-plattformen.

Valet föll på Lars tack vare hans erfarenhet och kunskap inom branschen, även tack vare de senaste årens erfarenhet från att ha arbetat i återförsäljarledet.

–  Vi behövde inte leta särskilt länge, med Lars dokumenterade erfarenhet och track record från internationell miljö och stora bolag samt att han senaste åren jobbat med retail som är en av våra viktigaste försäljningskanaler, var valet inte särskilt svårt, säger  VD John Nordin.

– Jag tar med mig många nya erfarenheter och kunskaper tillbaka till Canal Digital. Jag tror att jag snabbt kommer att kunna sätta mig in i allt. Det blir ett kärt och spännande återseende, säger Lars Jungerth.