Avtal mellan Com Hem och TV4 gällande kanalen TV Com Hem

TV4-Gruppen och Com Hem har ingått ett nytt avtal som innebär att TV4 ska förse Com Hems nya tv-kanal Tv Com Hem med program levererade från TV4:s nya 24-timmars nyhetskanal. Därmed når TV4:s nya nyhetsservice redan från start 1,2 miljoner Com Hem-hushåll.

I höst startar TV4-Gruppen Nyhetskanalen – Sveriges enda dygnet runt-sända nyhetskanal, som erbjuder de svenska tv-tittarna en heltäckande nyhetsservice med såväl globalt, nationellt som lokalt fokus inom både nyheter, sport, väder, ekonomi och nöje. Kanalen öppnar också upp ett nytt attraktivt och nyhetsnära fönster för annonsmarknaden

Sedan tidigare är det klart att Nyhetskanalen kommer att finnas i Com Hems största digital-tv-paket XL, samt vara valbar i Medium 8 Favoriter och som tillval till samtliga paket.

TV4-Gruppen och Com Hem har nu också ingått avtal om att TV4 ska leverera program från den kommande nyhetskanalen till Com Hems nya tv-kanal Tv Com Hem, som också den lanseras under hösten. Det innebär att totalt 1,2 miljoner Com Hem-hushåll kommer att ha tillgång till TV4:s nyhetsservice under en stor del av dygnet redan från start.

– Det är mycket glädjande att Com Hem väljer att satsa på nyheter från TV4. Genom det här samarbetet stärker vi vår nyhetsservice ytterligare och tillsammans med satsningen på den nya Nyhetskanalen befäster det vår position som Sveriges ledande producent av tv-nyheter. Bred distribution av program från den kommande nyhetskanalen är en viktig del för att verkligen få genomslag. Genom distribution av nyhetsprogram i Tv Com Hem kan vi redan från start nå en stor del av befolkningen med vår nyhetsservice, säger Göran Ellung, programdirektör Nyheter och aktualiteter TV4-Gruppen och blivande vd i det nyhetsbolag som Bonnier Broadcasting och TV4-Gruppen ska starta.

– Jag är entusiastisk inför den här satsningen. Genom Tv Com Hem får vi en helt unik möjlighet att nå ut till våra kunder, direkt i deras vardagsrum. Vi vet dessutom att nyheter är en programtyp som våra kunder verkligen uppskattar och är glada över samarbetet med TV4 när vi nu ger över en miljon svenska hushåll tillgång till nyheter 24 timmar om dygnet. På det här sättet breddar vi vårt erbjudande genom att tillhandahålla en egen kanal med relevant innehåll för våra kunder, säger Annika Sten Pärson, försäljnings- och marknadsdirektör på Com Hem.