Behöver du hjälp? Poolia i ny TV-reklam

Den 31 oktober inleder bemanningsföretaget Poolia en reklamkampanj på temat historiska felrekryteringar. Målet är att öka kännedomen om Poolia som rekryteringspartner.

Kampanjen inleds i TV och följs upp med annonsering i affärspress och månadsmagasin. Det kommer även att finnas en kampanjsajt.

– Poolia har 20 års erfarenhet av rekrytering och genomför nära 3 000 rekryteringar om året. Våra rekryterare är proffs på att matcha kvalificerade tjänstemän med rätt utmaningar. Det vill vi berätta om, genom att på ett humoristiskt sätt visa att felrekryteringar kan få rent katastrofala följder, säger Katarina Fredén, marknadschef på Poolia Sverige

Poolia har under året inlett ett samarbete med reklambyrån King och mediebyrån Mec, som står bakom kampanjen.

– Poolia är kända för att göra bra och rolig reklam och det arvet vill jag förvalta och förädla. I vår bransch måste man differentiera sig, bra reklam är ett sätt. Vår specialisering på enbart tjänstemän är ett annat, säger Katarina.

Filmen visar historiska felrekryteringar och vilka konsekvenser de har fått. Huvudkanal för kampanjen är TV4 och TV3 där filmen kommer att visas tre veckor under hösten. Kampanjen går därefter vidare i print.