Com Hem öppnar nytt kundservicecenter

Com Hem öppnar nytt kundservicecenter

Under 2012 kommer Com Hem börja sköta sin kundservice helt i egen regi. Den befintliga kundserviceorganisationen byggs ut med ett nytt kundservicecenter i Örnsköldsvik, en satsning som kommer att innebära cirka 200 nya arbetstillfällen på orten.

Com Hems nya kundservicecenter i Örnsköldsvik beräknas stå klart under första kvartalet 2012.

- Vi har under de senaste åren arbetat aktivt med att öka vår kundservicekvalitet och genomfört en rad förbättringar på området. Att samla all kundservice under egen regi är ytterligare en viktig del i det arbetet och vi ser verkligen fram emot etableringen i Örnsköldsvik, säger Linda Påhlsson, chef för Com Hems kundservice.

Idag utgår Com Hems kundservice främst från det egna centret i Härnösand, men också från ett antal andra orter genom partners. Nu samlas all kundservice i Västernorrland, en region där Com Hem kommer att sysselsätta ungefär 700 personer totalt.

- Satsningen på en egen kundserviceorganisation i en och samma region kommer att öka vår effektivitet och ge oss en ökad kontroll över hur vi vill att verksamheten ska se ut. Det kommer göra oss till en bättre leverantör för våra kunder, säger Linda Påhlsson.

- Detta är en stor etablering och ett viktigt steg i vår fortsatta tillväxt, säger Peter Holmqvist, chef för tillväxtavdelningen vid Örnsköldsviks kommun. Det gör oss ännu mer attraktiva i en större arbetsmarknadsregion. Com Hem är mer än välkomna, det är glädjande att de har valt Örnsköldsvik och det har varit ett nöje att ha att jobba med dem under arbetet med etableringen.

Rekryteringarna till det nya kundservicecentret startar upp i december och inom de närmsta månaderna räknar Com Hem med att ha hittat kundservicekommunikatörer, ledare och administrativ personal. Under 2012 kommer Com Hems kundservice i Örnsköldsvik att sysselsätta cirka 200 personer.