En halv miljon kunder

Antalet kunder som väljer tv från Telia fortsätter att öka. Under november månad passerades en halv miljon kunder. Skälet till den fortsatta kundtillströmningen är Telias satsning på film och on-demandtjänster, som underlättar för kunderna att se film och tv som de själva önskar.

– Framgångsfaktorn i vårt tv-erbjudande är det faktum att man inte längre vill vara slav under programtablån. Våra egna siffror pekar på tillväxt på tv-marknaden men också andra rapporter som från PTS, är ett kvitto på detta. Både jag själv och våra kunder vill se film, nyheter och barnprogram på våra egna villkor, säger Kent Jonsson, konsumentmarknadschef på Telia Bredbandstjänster.

Det senaste året har visat på en klar uppåtgående trend på tv-marknaden. I somras startades nästan 70.000 filmer i och program av Telias kunder varje dygn. Det blir knappt 3.000 programstarter varje timme, dygnet runt.

Den tekniska utvecklingen och kravet från kunderna på ett allt bättre innehåll kommer att fortsätta att gynna kunden som måste få mer aktuellt material att titta på, på egna villkor. Det gäller både film där en ökad flexibilitet måste ske mellan filmpremiären och den tidpunkt när filmen är tillgänglig för kunden i tv-soffan, samt möjligheten att enkelt välja om man vill se t ex en film i datorn eller på tv:n.

Tv från Telia finns tillgängligt för alla kunder som har fiber från Telia eller ett telejack i sin bostad, kopplat till Telia Bredband. Är bostaden ansluten till Telias fibernät eller stadsnät behövs inget bredbandsabonnemang.