Eurosport.com har fått en ansiktslyftning

Eurosport.com har fått en ansiktslyftning som erbjuder användarna en större upplevelse, bättre anpassad efter dagens högt ställda förväntningar på sportnyheter på nätet. Den nya hemsidan är mer lättanvänd, designen mer renodlad och den tillgängliga informationen bättre strukturerad.

Tyngdpunkten ligger på att spela på presentationen av artiklarna – bild och rubrik – för att ge möjlighet till en mer instinktiv valprocess hos användarna. Fler artiklar än tidigare kommer att kompletteras med videoklipp, så att läsaren ska kunna tillgodogöra sig skräddarsytt material från Eurosports kanaler.

Nya eurosport.com kommer fokusera än mer på live-rapportering från matcher. Användarna kommer även att engageras i ett nytt chat-system där kanalens framstående experter, såsom Mats Wilander, Arsène Wenger, Rafael Benitez, kommer att medverka.

Den nya hemsidan erbjuder även tv-tablåer på hemsidans samtliga sidor, samt tillgång till live TV genom Eurosport Player©, som visar Eurosports kanaler på digitala plattformar. Målsättningen är att öka den digitala närvaron, modernisera dess synergieffekter och uppmuntra till crossmedia-aktivitet.

– Den svenskspråkiga versionen eurosport.com är i mycket bra form, konstaterar chefredaktör Kristian Borell.

– Vi gör en bättre site än någonsin, gjorde all time high i januari och har precis lagt ett riktigt starkt mars bakom oss, nästan 30% upp jämfört med mars förra året. Vi kryddar det med att vecka ut och vecka in öka med mer än 100% YoY på vår nyhetsapp.

– Med den nya designen växlar vi upp ytterligare och ser fram emot en sedvanligt stark vår och sommar, avslutar Kristian Borell.

Lanseringen av nya eurosport.com kommer snart att kompletteras med att Eurosports mobilapplikationer uppdateras.