Grundig – Officiell fotbollspartner

Grundig blir ”Official Technology Partner of the Bundesliga”. Det innebär att Grundigs logotyp och grafik kommer att synas vid alla fotbollsmatcher i Bundesligan och i TV-sändningarna därifrån.

Det betyder också att Grundig förser produktionsbolaget och huvudkontoret för DFL, den tyska fotbollsligan, med de mest exklusiva och högklassiga HDTV-modellerna i sortimentet. Avspark för samarbetet går den 15 juli när Bundesliga 2 spelar säsongens första match.

-Vårt samarbete med Bundesligan gör oss synliga i de rätta, högprofilerade sammanhangen, säger Christian Struck, Brand Manager för Grundig Intermedia GmbH. Detta sponsorprojekt är ett logiskt steg efter Grundigs engagemang i World Cup förra året.  Fotboll kommer att vara ett återkommande tema under hela året.

Grundig har kraftigt ökat sina marknadsandelar under det senaste året. Sedan förra årets hemelektronikmässa IFA i Berlin har sju miljoner Grundigprodukter sålts enbart i Tyskland. På TV-sidan var Grundig det näst snabbast klättrande varumärket på denna marknad.

-Att vi nu samarbetar med Bundesligan är en milstolpe för vår fortsatta framgång, menar Murat Sahin, Grundigs VD. Det kommer att förstärka vår popularitet ytterligare bland miljoner fotbollsfans över hela världen.

Om Grundig Intermedia;
Grundig Intermedia GmbH är ett världsomspännande företag inom hemelektronik och småelektronik. Sedan 2007 är Grundig en del av Koç Group. TV, Audio, Hifi, Personal Care och Kitchen Appliances är delar av sortimentet.