Headweb och Disney i samarbete

Att Headweb nu inleder ett samarbete med familjeunderhållningskoncernen Disney är ännu en viktig milstolpe på vägen mot det kompletta utbudet för den moderna konsumenten.

Headweb har ökat sitt innehållsbibliotek i rask takt och dubblerat antalet titlar sedan förra året samtidigt som man har tredubblat antalet visningar per månad. Mycket tack vare enkelheten att finna och betala för innehållet. Headwebs användare kan enkelt titta på trailers, söka och se förhandsvisningar av de 6.000 filmer som för närvarande finns i filmbiblioteket.

Den dramatiska tillväxten öppnar nya dörrar. Nu blir således även Disneys nya titlar och delar av Disneys filmbibliotek tillgängligt för användarna via den digitala, prisbelönta filmtjänsten Headweb, något som Headwebs kunder efterfrågat.

– Vi är otroligt glada att nu kunna addera Disney filmer till katalogen, det är en sann kvalitetsstämpel. Nu tar vi ännu ett steg mot att kunna erbjuda det i särklass bredaste och mest kvalitativa filmutbudet på den Nordiska marknaden, säger Peter Alvarsson, grundare av Headweb.

Genom avtalet kommer titlar som Pirates of the Caribbean: I Främmande Farvatten och Disneys animerade klassiker Robin Hood att bli tillgängliga för Headwebs kunder. Framöver introduceras nya filmer i utbudet samtidigt som de kommer på DVD och Blu-ray.