Jays AB – Ljudexperiment

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) mötte mellan 20-22 Maj under 72 timmar sin publik på Södermalms gator i Stockholm i ett innovativt ljudexperiment som lät lyssnaren plugga in till verkligheten och interagera i sociala media.

Svenska JAYS har under de senaste åren etablerat sig som en av världens främsta tillverkare av ljudtillbehör för portabla mediaspelare. Genom att erbjuda en autentisk och musikalisk ljudupplevelse har man slagit stort internationellt, senast med modellen a-JAYS Four för Apples iPhone, iPad och iPod.

JAYS strävar mot att inte vara ytterligare ett elektronikmärke som följer traditionen. Man sätter istället sitt fokus på den moderna människan och dess relation till ljud och autenticitet. Med ett innovativt ljudexperiment beslöt man sig för att möta sin publik på Södermalm i Stockholm i projektet Behind The Wall och erbjöd exklusiva inblickar i den autentiska verkligheten bakom väggen. På 10 offentliga platser över Södermalm fanns under 72 timmar den 20-22 maj möjlighet att plugga in i väggen och ta del av effektfulla binaurala filer under olika teman. Publiken aktiverades via sociala media i olika upplägg före, under och efter eventet. En film om de 72 timmarna finns att se på www.behindthewall.se med möjlighet att lyssna på de 10 ljudfiler som användes i projektet.

– Vi vill stärka uppfattningen om JAYS som en relevant förmedlare av autenticitet med respekt och känsla för den moderna individen, säger Rune Torbjörnsen VD för Jays AB (publ). Vad är mer autentiskt än att direkt på gatan ge en exklusiv möjlighet att ta del av de verkliga ljuden bakom väggen och även låta oss umgås allt närmare med vår publik och förklara vad vi handlar om på ett nyskapande sätt. Det är kring denna känsla av passion, omtanke och genuina kvalitet som vi vill bygga vårt varumärke som en tillhandahållare av starka ljudupplevelser. Utfallet av eventet översteg våra redan högt ställda förväntningar.