Lanserar brandad Play-spelare

MTG TV lanserar sin första annonskampanj med brandade spelare på TV3, TV6 och TV8 Play. Det nya formatet ger annonsörer en utmärkt möjlighet att synas i direkt anslutning till en av Sveriges populäraste webb-tv plattformar.

Med det nya annonsformatet erbjuds annonsörer att synas i en ram runt spelaren, vilket ger en längre exponeringstid jämfört med traditionella webb-tv spottar. Den första kampanjen som går live idag är ett samarbete med Samsung och deras Galaxy SII smartphone.

– Vi har märkt ett starkt intresse från våra annonsörer att integreras mer och starkare i och runt vårat innehåll. Användandet av våra Playtjänster ökar hela tiden och denna exklusiva möjlighet att synas runt vårt innehåll kommer garanterat uppskattas av såväl annonsörer som användare, säger MTG TV:s försäljningsdirektör Joachim Nordlind.

TV3, TV6 och TV8 Play erbjuder alla egna produktioner samt utvalda inköpta serier under en kortare period. Under hösten kan tittarna till exempel se Pan Am, Unforgettable, Charlie’s Angels och 2 ½ Män under en sju dagars period efter att det gått upp i TV. Efter denna tid finns programmet tillgängligt på betaltjänsten Play Premium. Enligt senaste rapporterade veckan (vecka 39) från MMS webbmätningar konsumerades MTG TV:s kanaler 411 848 timmar, vilket är marginellt lägre är TV4 Gruppen och dubbelt så mycket som SBS TV.