Martina Laurin ny nordisk marknadschef för CANAL+

Martina Laurin tillträder denna vecka tjänsten som nordisk marknadschef för CANAL+/C More Entertainment, och kommer att ingå i C Mores ledningsgrupp. Martina har innehaft posten som svensk marknadschef på CANAL+ sedan 2007. I sin nya roll efterträder hon Henriette Zeuchner som valt att gå vidare.

-Med sin tidigare erfarenhet är Martina helt rätt person att ta det nordiska marknadsansvaret och optimera möjligheterna på våra fyra nordiska marknader. I sin nya roll ska hon fortsätta utveckla vår positiva abonnenttillväxt samt utveckla CANAL+ varumärke och position, säger Jonas Eriksson, VD för CANAL+.

Martina Laurin är civilekonom med examen från
Handelshögskolan, med inriktning på konsumentmarknadsföring och specialinriktningen MCXL. Hon har haft positionen som svensk marknadschef på CANAL+ sedan 2007. Dessförinnan arbetade Martina på TV3, ZTV och senare även TV6 i olika roller som marknadsanalytiker, projektledare och brand manager.

-Efter två år som svensk marknadschef för CANAL+ är det här ett naturligt steg för mig, och det känns oerhört kul och inspirerande att få leda marknadsarbetet för Nordens ledande betal-tv-aktör. Mediebranschen står inför många utmaningar; det blir spännande att utveckla CANAL+ varumärke och position i denna tid, säger Martina Laurin.
CANAL+/C More Entertainment är Nordens ledande premium-betal-tv-företag med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Utbudet består av film, tv-serier och sport i 15 kanaler. Nästan en miljon hushåll i Norden har valt CANAL+ i sitt tv-utbud. I tillägg till det linjära tv-utbudet erbjuder CANAL+ pay-per-view- och video-on-demand-tjänster, både på nätet och hos olika distributörer.